Idag

idag är det lite spännande för den nya hästen ska besiktigas och hoppas verkligen att allt är bra , men det tror jag. Röntgen bilderna va i alla fall bra och det är ju viktigt att det i alla fall är bra. Så om allt går som det ska idag kommer den nya stjärnan till sverige på tisdag eller onsdag. Verkligen riktigt taggad!! 
 
Är lite trött idag men ska försöka piggna till lite och komma igång me lite saker som ska fixas
ska nog städa lite i stallet och börja fixa i ordning saker till E så att allt är klart innan hon kommer till sverige.
Ska kolla om vi har något bra täcke till henne och lite annat snyggt som behövs, man vet ju aldrig vad man får med en sån häst , hur grimman ser ut och vad för täcke dem har på sig , det kan va ett tjockt täcke men det kan också vara ett tunnt täcke ,men vi får helt enkelt se. Så vi får väl kolla lite 
och samla ihop lite prylar som skulle kunna andvändas.
solen är i alla fall framme och det behövs verkligen , det är ju så otroligt kallt ute verkligen inte 
kul att vara ute när det är så kallt. Tycker verkligen inte om vintern är verkligen en sommar 
människa från topp till tå. Fattar verkligen inte hur flk kan tycka om vintern så mycket. Okej det kan 
va lite fint med snö men det är allt och helst kan snön bara försvinna efter nyår så att man kan 
hålla igång hästarna på ett normalt sätt om man inte har ett ridhus. Så det är väl nästa sak 
på våran önskelista , skaffa oss ett ridhus. Det har vi pratat om lite då o då och vi vill
verkligen försöka bygga ett ridhus men det är ju inte billigt det , så det är inte 
heller lätt att ta ett sånt beslut. Det är ju inte lite pengar man pratar om men jag 
tror när man väl har tagit beslutet att man inte kommer att ångra sig.
 
ikväll ska jag försöka skriva ett inlägg om mina 5 mål jag har detta åter , så holl koll ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0