tåg livet

god morgon alla underbara ! tisdag idag , en dag närmre fredag igen. skönt.. 
Nu är jag påväg till skolan och känner mig hyfsat pigg , lite trött i huvet efter igår då jag hade en sån fruktansvärd huvudvärk att jag ville spy , men som tur gick det över efter några timmar. i dag börjas dagen med idrott , ganska skönt ändå att kunna springa sig vaken på morgonen istället för att sitta i ett stelt och kallt klassrum och försöka vakna. Det blir en lång dag i skolan idag men inte en så jätte jobbig dag som tur. 
Igår longerade pappa både zinta och lipta , och hoppas att jag hinner rida dem idag för det behövs , så hoppas att vädret tillåter det idag. Och kan verkligen ej vänta tills lördag då hugo och suri ska göra dears första start ihop , känns nästan som om att jag är mer nervös än vad han är hahah men jag tror verkligen att dem kommer att klara det super bra , ska ta med kamerna och försöka klicka lite fina bilder på dem så att ni kan få se ur underbara dem är ihop. Nästa helg ska jag tävla igen , då blir det årets första ute tävling. Och då ska vi till perstorp , då ska Lipta och Zinta med och hoppa en 1.10 tycker det räcker med en klass till båda nu första gången ute. Det fanns även en 1.15 klass som jag tänkte hoppa med Zinta med underlaget i perstorp är inte så bra så jag väljer att inte göra det , känns bättre att hoppa lite högre på ett bra och stadigt underlag istället där hästen också känner sig bekväm på.
Nu är det skolan som gäller och vi hörs senare ! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0