trodde inte det skule gå såhär fort

för ca 4v sen bröt jag mitt vadben när jag trillade av hästen ... inget kul det där asså. kunde bara sitta på soffa första veckan och inte gå alls , sen efter en vecka skulle jag på kontroll och då sa dem att jag redan fick börja belasta mitt ben. Jag tyckte att det näsatn va lite för snabbt men jag försökte stå lite på det ibland och kunde redan gå på det lite försiktigt när jag km hem från sjukhuset haha. La egentligen direkt undan mina kryckor för arr dem bara äe i vgen när man är någon stanns , speciellt i stallet. jag trodde att det minst skulle ta 2 månader innan jag kunde sätta mig upp på häsen igen , men jag bara testade förra veckan på fredag och det gick hur bra som helst !!! trodde inte att jag skulle kunna trycka ner min häl men dt känns egentlgen som vanligt när jag gör det , bara lite stelt i början men det släpper efter 5-10 min som tur och kan nästan gå som vanligt nu också :) Har också anmält till täling om 2v i dagstorp ,blev så ledsen när jag trodde att jag inte kunde va med där eftersom det är en sån fin tävling  , har varit med där med ponny innan och min förra storhäst och det har alltid varit lika bra där. Mamma ska även stå där med montern och sälja så det kommer att bli super kul , ska även försöka att ta bilder lite den helgen. idag är jag ensam hemma största delen av dagen , har redan longerat zinta och ska nog longera lipta också. Nu ska jag städa lite i huset och försöka få det lite fin här haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0