inte allt går av sig själv

idag va vi o kolla på hugo och suri som tävlade , inga super höga förväntningar men hoppades på det bästa såklart. Dem hoppade först en LD+5 och där fick han ett stopp men annars va det bra , vi efteranmälde han till LC för att han ska kunna känna skillnaden på hans ridning efter alla tips han fått. Det va varmt och verkligen jobbigt att va där nästan , han fick ett stopp i LC också med han red mycket bättre , han får träna som bara den hemma nu så att han verkligen har koll på henne.  Nu sitter jag inne lite och vilar fötterna , inte van vid att gå så mycket och speciellt inte i denna värmen. snart kommer emelie som ska rida halo (unghästen) åt mig , vill inte riktigt sitta upp på henne än då risken alltid är större att man trillar av en lite mer galen unghäst än mina andra. så henne får emelie ta ett tag till , själv ska jag rida  lipta och zinta. zinta ska nog bara trimas lite och lipta nog också det är ju så varmt att hästarna knappt orkar göra något och man själv inte heller , men är ändå glad att det är fint väder istället för dåligt och regningt. nästa vecka kommer nog bli en toppen vecka , tävling och en liten annan rolig sak som jag inte säger något om men kan avslöja att det har med den sena nätterna att göra ;) kanske ni får nogon ide nu ?? men det tänket jag ej ta upp på riktigt än då jag ej vet hur det ska bli osv. nu ska det fixas lite så ses senare.                                                                                         


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0