halsfluss och röntgen..

Jaha ni läser rätt , här ligger jag i sjukstugan och har halsfluss .. pff... verkligen inget jag har något stort behov av just nu. Vill verkligen ej vara sjuk nu när det börjar bli så fint väder , då vill man inte ligga halvdöd i sin säng ..... då vill man vara ute och hitta på massa roliga oc vettiga saker. men men vi får väl hoppas på att det försvinner snabbt och att jag mår bra snart igen , idag va det faktiskt lite bättre bara halsen som fortfarabnde är knas. I söndags va jag och tävlade i åstorp med zinta och lipta , hoppade 1m och 1.10 med lipta och hon skötte sig super i båda sina klasser , nollade 1m och tog en 7e placering och hade 2ner i 1.10 och det va nog för att hon va lite trött men känslan var super bra och det är viktigast för mig just nu med henne. Zinta hoppade jag bara en 1.10 medd och hon var super att rida inte för galen precis lagom , et blev en dubbelnolla och en 3e placering av ca 70 starter så verkligen riktigt nöjd med båda 2. dessa två kommande helgerna har jag inga tävlingar så då har jag chanen att träna dem ordentligt och hålla dem i fin form till kommande tävlingar. Zinta är verkligen i fin form just nu , när vi fick henne var hon verkligen riktigt fet och inte iden så mycket men nu är hon riktigt fin i kroppen och verklligen inte för tjock. Lipta börjar också bli finare och finare , testade nytt bett på henne och hon blev verkligen en helt anna häst , verkligen helt galet hur mycket att bett kn göra. så nu ska jag fortsätta träna på det och se hur hon utveckals. idag ska i alla fall lipta ridas och få se hur hon går idag ska nog ställa fram lite små hinder så hon kan få skutta lite smått om hon känns fin. Zinta får jag se om jag kan rida i dag, om pappa inte är hemme för sent så får hon också ridas lite. Nu ska dert i alla fall mockas och sen ta in hästarna så att jag kan rida. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0