fler helger som dessa tack

denna helgen asså , wow ! på torsdag kom det lite besök från holland , en av pappas vänner och dem hade ej träffats på riktigt länge. Jag va kanske 1år när jag såg han senast. men det va riktigt kul att han kom , fredag va det skolan som gällde och np .... muntliga ..... kill me please....... gick väl helt ok för min del gillar ej att stå framför hela klassen och prata men gjorde mitt bästa.när jag kom hem va det lipta som  blev riden hon gick bra , börjar bli lite bättre nu som tur , hon är ju verkligen itnte stark i kroppen än men det kommer , tålamod , tålamod & tålamod säger jag bara. pappa och han vän stack till en ävling och kollade lite där hela dagen och hade kul. sen på lördag va det äntligen dag för hugo och suri att göra sin första start , han va nog lite nervös när vi kom men det va jag också , dem gjorde en så bra runda , nollade och knep till och med en placering !! wow asså , dem två kommer att komma långt ! tog lite bilder som jag ska lägga upp på datan senare idag och så ska ni också få se dem. resten av dagen va jag hamma och fixade i stallet och red några hästar. pom och lipta va det som fik jobba lite. sen igår red jag först lipta på morgonen och hon gick faktist bra , fick lite små tips av pappas kompis och det funkade riktigt bra. sen stack vi till ängelholm för att kolla lite hoppning , men det va verkligen riktigt kallt och blåsigt så inte jätte kul att sitta ute. vi va där inte heller så länge. sen stack vi hem och då tog jag  ut hästarna och pappa tog med min bror och hans vän till biltema och väla en sväng och jag stannade hemma för att passa hästarna för att dem va ute i hagen. red zinta när pappa va hemma igen och hon gick faktiskt bra , ganska lugn och fin , inte för crazy men precis lagom så att man kan jobba lite med henne. nästa helg blir det tävling i perstorp med båda och dem ska bara hoppa en 1.10 på söndagen. idag åker pappas vän hem igen och jag kommer ej se han mer idag och det va synd.. men hoppas att jag kan komma över till holland under sommaren och hälsa på där och kunna rida lite. nu är det ca 10 min kvar tills jag är framme i hbg och sen blir det skola ..... vill helst sova nu .. trött idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0