mål 2016

Detta året har jag 5 st mål jag vill uppnå. Jag ska kämpa för att kunna nå mina mål.
 
 
1. Jag vill utveckla min ridning , jag vill bli bättre. Jag ska börja träna för camilla och hoppas på
att hon kommer att kunna hjälpa mig till den nivån jag vill komma upp på dett året. Vi ska kämpa tillsammans.
Det krävs så otroligt mycket jobb för att nå det man vill , jag har kanske inte alltid gjort allt för att kunna nå
mina mål men nu har jag verkligen börjat inse att jag verkligen vill detta och vill bara kämpa hela tiden. 
Det är inte alltid lika lätt med ridningen , man sitter trots allt ju på ett levande djur som ockspå har en egen 
vilja och kanske inte aalltid är på bra humör , men vad ska vi egentligen säga vi är ju inte mycket bättre 
vi kanske inte heller är lika glada varje dag. 
Jag har som mål inom hoppnigen detta året att komma upp till 1.25 i alla fall , och kanske om allt går 
bra kan man kanske höja ett litet hål i hinderstöden till , men det får inte heller vara så att det är ett 
måste att jag ska ha hoppat 1.25 innan åter är slut. Men det är mitt mål och jag ska göra så många timmar 
i sadeln som det krävs och även i stallet , allt som ska hända där för att hästarna ska ha det så bra så möjligt.
Dem ska behandlas som om dem vore gjorda av porselin, rena boxar med tillgång till vatten och allt 
annat hästar behöver. Bra mat och myyyycket kärlek såklart.
 
2. Ta hand om min själv bättre , jag vill börja röra på mig lite mer , vill bli starkare i kroppen och 
vill gå ner i vikt lite. Känner att det beövs, det är ju såklart inte bara hästarna sm ska vara i toppform 
jag såklart också. Ska äta nyttigare och börja gymma lite  också när jag har tid. tycker det är så viktigt att
man inte är som en stor sten på hästens rygg , hästeen presterar ju inte bättre om man väget ton.
Så på med springskorna och ut i skogen o rasta fläsket bruden ;) 
 
 
detta är mina 2 viktigaste mål just nu under 2016. det kanske finns fler men de är inte lika viktiga för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0