stoppa mobbning!!!

Man hör det från alla håll , mobbning. Det är kanske inte så många som vet att det finns folk som blir mobbade , oftast håller personerna som blir mobbade det för sig själva. Det kan vara pga att dom blir hotade av mobbarna så att dom inte säger något eller att dom är rädda att ingen ska tror dem. ibland hör man lite av personer att det händer mycket i skolan mellan vissa elever. Sist pratade jag med en som vi känner och hon hade hört av sitt barn att det va mobbning som pågick i skolan , det va några tjejer som hade satt tuggummi i en tjejs hår och dom hade hällt läsk över henne , när jag hörde det blev jag så otroligt schokad.... verkligen ... blev så otroligt besviken och visste verkligen inte om jag verekligen villa tro der jag hörde. Fatter ej varför man gör sånt mot andra , vi ska ju inte behöva undvika varandra bara för att vi är rädda. Och det dumma är att dem som mpobbar vågar bara göra det när dom är i små/stora grupper och det är nog det fegaste man kan göra , för när dom är ensama vågar dom ej göra något men när dom är i grupper gör dom massa dumma och hemska grejer mot andra. Och oftast har dom inte ens en anledning till att göra det , för när man frågar dem varför dom håller på så får man bara ett svar so tex, att den killen eller tjejen dom mobbar har fula kläder eller ser töntig ut osv , och om dom säger det så låter det som om att den tjejen eller killen behöver straffas för att hen set ut på ett visst sätt eller beter sig på ett annorlunda sätt , det ska väl inte behöva straffas ?? då kan man ju straffa dem som mobbar också för att dom mobbar eller för att dom har annorlunda kläder på sig. Jag tycker verkligen att det ska göras mer åt mobbningen för att det är redan många som har tagit självmord eller skadat sig själva pga mobbning , och jag fattar verkligen inte varför fol mobbar när dom vet att sånna hemska saker kan hända. Egentligen ska man mobba dem en dag och få låta dem känna vad andra känner när dom blir mobbade. bara för att låta dom känna smärtan innuti av att bli kallad för dumma och fula saker. Och anledningen till att folk mobbar fattar jag verkligen inte heller , vaför gör man det ?? är det verkliegn så kul att såra andra ?? oavsätt om man har det dåligt hemma så behöver man inte göra det dåligt för andra , eller om man har blivit mobbad själv och sen börjar mobba andra efter ett tag det är verkligen det dummaste. För man vet själv hur det är att bli mobbad och hur fruktansvärd ledsen man blir men ändån gör man så mot andra .....nej .. fy fan asså .... det är ju verkligen fegt .. riktgit fegt. Har verkligen ingen respekt för er , och skulle ej heller kunna få det. Jag hoppas verkligen att mobbningen försvinner någon gång och att ingen ska behöva känna sig hatad av folk. Och att internet mobbning försvinner för det är ännu fegare , att man sitter vid datan eller mobilen och skriver massa skit och dumma saker till andra , då är man verkligen riktigt feg , för när det väl gäller att säga något face 2 face till någon vet dom ej vad dom ska säga. Då bevisar man hur feg man är , när man inte vågar säga något face 2 face till någon , snälla gör det inte heller via internet. Det sårar ändån lika mycket som riktiga ord. hoppas att vi alla kan förändra samhället och å stopp på det eländiga mobbandet så att alla kan må bra och vara sig själva utan att behöva "straffas" för det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0