mycket ändringar på kort tid

äntligen har jag mer tid till bloggen igen , och det känns helt underbart! har haft så mycket att göra senaste tiden med skolan och hästarna så har verkligen ej haft tid. det har ändrats lite under den tiden som ni inte vet antar jag. och en av dem grejerna är att jag har bytt skola och det är för att jag kände att jag inte riktigt trivdes i min förra skola. jag kände mig lite som en ridskolsryttare och det va verkligen ej kul för mig. och allt som vi skulle lära oss där kunde jag redan så det va egentligen inget nytt för mig där och jag kände att jag egentligen inte kunde bli så mycket med den utbildningen. så jag började leta efter en ny skola och hittade då en som jag kände att den skulle kunna passa mig bra , så vi tog kontakt med den skolan och jag skuggade där en dag och kände att det skulle passa mig mycket bättre. jag valde handel där och då kan man även välja något som heter lärling och det är då att man har praktik 2 dagar i veckan i hela 1an och sen i 2an och 3an har man praktik 3dagar i veckan och det passa mig verkligen riktigt bra , för det första har jag mycket mer tid till hästarna och jag känner att jag lär mig mycket mer när jag är ute och jobbar någon stans istället för att sitta i skolan hela dagar och bara läsa i böcker hur allt inom handel går till. så jag är jätte nöjd med det valet jag har gjort nu och hoppas på att detta kommer att bli 3 bra år i denna skolan. det är ju super viktigt att man trivs i skolan och om man inte gör det så är det inte heller lönt att gå kvar för man kommer ej att vilja vara i skolan och bara vilja vara hemma och då missar man ju för mycket och då finns det en stor riks att man måste gå om. (det vill nog ingen göra). i alla fall , idag har jag inte gjort så mycket eftersom jag har varit lite yr hela tiden , har mockat lite och fixat i stallet och sen va jag inne lite och diskade åt pappa och mamma för båda va borta hela morgonen så tänkte att jag kunde göra det eftersom jag ändå va hemma. nu ska det chillas lite och kanske rida en eller två om jag mår lite bättre sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0