dagens ungdomar

igår satt jag på tåget påväg hem. Hade ganska ont i huvet efter en högljud dag i skolan. fick inte heller en sittplats hela vägen och jag har minst 40 min hem. Det satt många unga barn på tåget , och jag blev så otroligt schokad när jag såg vad dem höll på med. Det började med att dom satt och räckte fuck you till folk som dem inte ens kände eller så. Och när en kille sa något om att det va så stökigt på tåget så började dem skrika ännu mer och käfta emot. Dom satt och skrek som glaningar och hoppa rundor som små apor och var verkligen otroligt kaxiga mot alla på tåget. Till och med mot vuxna och jag visste verkligen ej vad jag skulle tycka om detta, blev verkligen helt paff. Fattar verkligen inte varför dom ska vara så kaxiga och försöka synas om dom nun vill det. Jag vet i alla fall att man inte syns på ett bra sätt om man håller på så som dom gjorde. Nej , snälla .. ni unga tjejer och killar ... ni behöver ej sitta och gapa och skrika bara för att folk ska se er , det finns andra sätt att visa sig. Va er själva och ha kul på ett normalt sätt , allså sitt ej och gör dumma saker mot andra ,ni kommer bara att ångra att ni gjorde så när någon verkligen ej tål sånnt och blir agressiv eller så. Ha lite mer respekt för vuxna och dom kommer att ha mer respekt för dig med , och behandla dig så som du vill bli behandlad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0