my day.

hela dagen var riktigt bra idag. när jag kom hem red jag först suri , red bara markarbete med henne idag , konditionsträning och göra henne mjuk i hela kroppen. pom hoppade jag , och det behövdes. började bra sen var hon lite dum och då fick jag bli arg på henne och sen va det bättre igen. hon är en sån ponny som ska hoppa regelbundet för att man ska ha en bra känsla med henne. hon ska inte heller ridas 3 gånger i veckan för då kommer det ej att funka på tävlingar , hon ska arbeta varje dag för att man ska bli säker med henne. inget trams heller när man rider henne , man ska va bestämd och va tydlig i det man gör. inte va stressig och slarva ,NEJ det funkar ej för då blir hon lite galen och stressig. likadant med suri , man ska verkligen ge henne ett bra självförtroende . hon har inte varit på tävling så jätte mycket egentligen , men hon är verkligen en ponny som är super ärlig och alltid ställer upp. om hon någon gång skulle stanna för ett hinder då är det antingen distansen som är helt fel eller ryttaren som gör henne osäker. känslig är hon verkligen. men en super ponny med ett hjärta av guld. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0