det går bra nu

hejsan alla !! hoppas att ni har haft en bra helg. det har jag i alla fall haft. tävlingen i perstorp gick riktigt bra. på fredagen hoppade jag en LC , där flög sista bommen i grunden men känslan va riktigt bra. hon va inte trött eller så , pigg och glad. på lördagen hoppade vi LC+ dem första 3 hinderna hade vi inte ett riktigt bra flyt men sen bara flöt det på som det nästan aldrig gjort innan. wow som den ponnyn hoppade asså. suri brukar inte riktigt va den som man kan ta sånna snäva svängar med än men nu , wow!! vi hade en felfri runda och det blev en vinst med nästan 3sekunder !! så jävla glad. och fick så otroligt mycket beröm från alla över hur bra jag red och att suri är en sån otroligt fin ponny med mycket kapacitet. på söndagen hoppade vi LB , hade inte sånna jätte höga förväntningar över det eftersom det va våran första LB detta åter och totalt vår 4de LB tillsammans. på framhoppningen kändes det inte helt 100 men jag hoppade ändån. det började verkligen riktigt bra , jag hade ett bra tempo och allt stämde , men sen på kombinationen blev det ett stopp , hon är fortfarande lite tittig på det och det var ett riktigt ljust hinder så det va lite extra läskigt för henne , men på andra försöker hoppade hon och sen var resten verkligen riktigt bra , hon rörde verkligen ingen bom. höjden är ingen problem för henne men hon behöver mer rutin och erfarenhet. men vi tar det i ett lugnt tempo och ser hur det går. och verkligen ett stort beröm till perstorp som verkligen hade en riktigt bra tävling , inget gick fel och allt flöt på som det skulle. lite bilder kommer kanske senare om jag orkar lägga upp dom idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0