saknat bloggen ^^

ojojoj ... länge sedan jag bloggade ! har verkligen inte hunnit och orkat med det den senaste tiden , så det blev en mini paus. but im back now. det har faktist hänt ganska mycket under den tiden jag ej bloggat. massor i skolan som inte i är så viktigt , fyllt år , skaffat en ny häst. ja det läste ni helt rätt , en ny stjärna har kommit till vårt lilla fina stall. hon heter Zinta och är ett sto född. 2004. importerad från Holland. hon har hoppat upp till 1.30 och hoppat i Falsterbo och globen , och vann i globen. hon är pigg och väldigt hoppglad. ger ryttaren mycket självförtroende och hjälper en i alla lägen. hon är mööörkbrun med svarta man och svans och vitt i pannan , på näsan och underläppen , set ut som om hon sticker ut tungan men det gör hon ej haha. hon är väldigt mysig och älskar att bli ompysslad och allt det. första gången jag provred henne kände jag direkt , detta kan bli något. denna hästen diggar jag. min typ och kände mig väldigt säker på henne oavsett att hon var ganska pigg. har haft henne i 3 veckor nu och hon verkar trivas bra här. och jag är verkligen riktigt glad att vi köpte henne. på lördag ska det bli våt tävling debut tillsammans , ska bli spännande. har bara anmält mig till 95cm , vill först känna hur hon är i banan och kunna känna lite hur man ska rida henne och hur hon reagerar på allt. och om det går bra så kanske efteranmäler jag mig till 1m också. men det beror helt och hållet på hur det går och vad vi tycker just då. kanske jag säger att det räcket och att hon har varit duktigt och det kommer fler tävlingar , men vi får se hur det blir. spännande ska det i alla fall bli. just nu är det huvudvärk som plågar mig så får väl försöka sova lite eller så. lång dag i skolan i morgon igen så vill känna mig pigg och glad. over and out för mig.
vill haaaaa!! *o*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0