Denna helgen asså !

wow ! säger jag bara ! helgen startade bra , började med att jag red zinta lite inför tävlingen som var på lördag. allt känndes riktigt bra , putsade och fixade allt inför tävlingen. var klar i tid så att jag kunde åka till några vänner och ha det lite mysigt. var inte där så länge , typ till 22.00. sen lördag , gick upp tidigt packade det sista. Tog på mig tjocka kläder eftersom jag visste att det skulle bli lite kallt , så det var tjocka strumpor och tjock jacka som gällde för mig och tjockt ull täcke för zinta. Tävlingen var i Flyinge så vi körde typ kl.08.00 för att hinna dit i god tid. När vi kom fram hade vi bra tid på oss , hann gå banan och sadla i lugn och ro. Hon var fin men lite känslig när jag red fram henne men det var för att det blåste så mycket , men hon lugnade ner sig ganska fort. På framhoppningen var hon riktigt fin , lugn och koncentrerad. Gick in på banan med en bra känsla. Blev dubbelnolla och kom 2a i 1m. Sen var det dags för 1.05 rundan där var lite mindre stabil men det var mitt fel för att jag höll tillbaka henne lite för mycket men hon kämpade på så otroligt bra och där blev det även en dubbel nolla och en 2a placering där också !! Wow asså , min häst är verkligen bäst !! Nästa helg blir det debut i 1.10 i ballingslöv. Spännande !! <3. Bilder kommer lite senare idag ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0