super rolig dag

denna dagen var verkligen riktigt rolig , morgonen började tidigt , kl 06.15 plingade väckarklockan. inte så jätte jobbigt eftersom jag är ganska van vid det. tog tåget till Helsingborg tillsammans med två tjejer som jag känner som går i det gymnasiet. sen tog vi bussen till skolan. det började med att jag pratade lite med vissa lärare och sen stack jag ner till stallet. det var ridlektion direkt nät vi kom dit typ. det var riktigt roligt att kolla på , bra att man vet hur det brukar gå till och vad man kan förvänta sig. hela dagen spenderades egentligen i stallet , jag kollade på lite fler lektioner när 2orna red , och det var också roligt. lunchen var riktigt bra , god mat och en bra matsal. sen hade vi någon timme i stallet och sen va det matte lektion, den var typ i en timme. inte så jätte länge faktist. sen skulle dom göra ett prov , visa häst för hand , roligt att kolla på. sen var det att göra hästarna lite fina , som tex. klippning , borstning osv. sen slutade vi 15.40 , dagen var ganska lång men det gick fortare än vad jag trodde att det skulle gå. men nu har jag i alla fall ett ganska lätt val. känns skönt. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0