Nej det är jag inte..

Det är veldigt många som tror att jag e svensk , meeeen nej det är jag inte. Jag kommer från holland , jag är född dör och bodde där tillsjag va 5år. Vi flyttade till sverige 2014 alltså. Andlednigen till att vi flyttade till svarige va att mina föräldrar ville ha lite nya utmaningar och startade en firma här som vi fortfarande har , och vi har öven en ridsports butik nu som mamma mest tar hand om. Jag trivs faktist bra i sverige men undrar ibkand hur jag hade haft det i holland om vi hade bott kvar där , jag hade nog inte haft lika många hästar och inte lika stort stall. Men alltid när jag är i holland så känner jag mig verkigen hemma , alla är så trevliga och hälsar på varandra. Saknar ganska ofta mina kusiner som bor i holland , tycker om dem vldigt mycket men ka tyvärr inte se dem så ofta och det är inte så kul. Men när jag väl får träffa dem är det super kul och riktigt mysigt. När vi kom till sverige hade vi 2st ponnyer som vi tog med oss , en som va min och en som va min brors. ingen av dem har vi kvar nu tyvärr. Först när vi kom till sverige bodde vi i höganäs ett tag och sen bodde vi i klippan ganska länge i ett hus vi fick hura av en bonde. Och nu bor vi i perstorp , en liten by/håla som de flesta inte känner till haha. Vi bor liite utanför byn , ca 4km från byn men det är inte så farligt det tar bara 15-20 min att cykla dit. Jag tycker att det är helt ok att bo i Perstorp men kanske inte det bästa stället när man har hästar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0