Mina mål 2015.

Detta året kommer att bli toppen !! känner verkligen att det har börjat så otroligt bra ! fått ny häst som jag kan satsa på dem högre klasserna med och utveckla mig på. har mest funderat på hur jag ska lägga upp min plan med zinta , har nu startat 2st tävlingar med henne och hittills bara felfria rundor , kanske inte alla lika bra men det gör inget än. det var lite för att lära känna henne och känna hur jag kan och ska rida henne. Mitt mål med henne är i alla fall att komma upp till 1.15 detta åter , kanske någon 1.20 i slutet av året men nu är det mest att lära känna varandra och gör fina och stadiga rundor tillsammans. jag vill inte gå upp i klasserna för tidigt eftersom om det skulle hända något är det ju inte så kul. jag vill vänja mig vid dom högre klasserna i lugn och ro. för mig är det inte ett måste just nu att hoppa 1.20 och bli placerad , jag vill ha en super känsla i dem lägre klasserna med , 1m , 1.10. vi ska växa tillsammans. med ponnyerna är det egentligen inga mål , suri hadde vi tänkt och behålla liite till och se hur hon är nu och hur lång jag kan koma med henne. pom ska kanske bli riden av min kompis , dom ska tydligen komma på söndag och testa henne och se hur det känns. tror faktist att dom skulle kunna bli ett fint ekipage. och farliga på tävlingabanorna. det var målet merd hästarna. för mig själv har jag faktist också några mål. jag vill förbättra min ridning , min sits är inte alltid lika bra så det ska jag jobba på mycket. och hur jag har mian händer , ska bli mjukare i händerna. Jag kan vara lite hård och stel i händerna och jag ska lära mig att inte lösa allt med händerna utan också med sisten. och jag ska börja springa lite mer haha . har gått och sagt det tillmiug själv heeeela tiden redan men det har knappt hänt något. men nu är det verkligen dags att få lite motion själv. vi har en liten slinga i skogen som vi brukar rida med hästarna. har själv sprungit där några gånger och på sommaren är det verkligen härligt att springa där , många träd så mycket skugga ,lite uppförsbackar och några raka sträckor. kommer bli kul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0