varför ?!

jag fattar inte riktigt mer ibland…… varför ska man mobba folk ?? är det verkligen så roligt ?? mår man verkligen så mycket bättre av det ?? nej , det tror jag verkligen inte. jag fattar inte riktigt hur människor tänker när dom mobbar. jag hade mått dåligt av det , mår redan dåligt när jag tänker på det. ingen har väl förtjänat att bli mobbad ?? eller ?? vi frågar väl inte andra : Hej , skulle du kunna mobba mig ?? vissa tycket det är coolt att mobba , nej det är det verkligen INTE !! det är det värsta man kan göra. kränka folk för hur dom ser ut , hur dom beter sig , hur dom har det , osv. man vet aldrig om den personen har varit med om något att hon/han klär sig så eller beter sig så. och det jag verkligen inte fattar är folk som mobbar och själv har blivit mobbade. hur f*n tänker ni ?!? ni vet själva hur det är att bli mobbade , och så går ni runt och mobbar andra ?! asså….. nej, helt galet. Att mobba någon kan leda till allvarliga saker , personen kanske inte orkar med mer och vill ta livet av sig eller inte vill gå till skolan mer och då inte får betyg och behöva gå om , bara för att personen blir mobbad. och de t dumma är att mobbare går alltid i grupper och när dom väl är ensamma vågar dom inte säga något för att dom egentligen är fega som f*n !! jag själv har inte blivit mobbad , och jag är glad för det. men jag har känt mig utanför rätt mycket i min klass ibland. jag är en sådan person som inte behöver så mycket uppmärksamhet och ha mycket folk runt mig och stå i spotlighten hela tiden. jag är nöjd med en eller två RIKTIGA vänner i stället för flera falska eller oäkta vänner. jag tycker verkligen om min klass men har ju inte riktigt mina vänner där , mest i andra klasser och inte heller alla bor i byn längre. man märker verkligen efter ett tag vilka som är ens riktiga vänner. och dom som jag har betyder verkligen otroligt mycket för mig <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0