våga ge dig själv en klapp på axeln och va nöjd

Jag tycker det är extremt viktigt att kunna vara nöj med sig själv. Att man tycker : Men det hör gjorde jag verkligen bra! och inte bara tänker : usch jag kan verkligen inte detta och kommer aldrig att kunna det ...... om man tänker så kommer det kanske också va så ,och det är verkligen inte meningen. För att alla är bra på något , och om man inte är det så kan man bli det genom att tro på sig själv. ibland måste man kunna säga vad man verkligen har gjort bra , det är sååå otroligt viktigt. jag själv kan ha lite svårt för det i bland , tex med ridningen. det känns tex inte så bra medan det ser bra ut , och då är det ju svårt att säga : men det gick ju bra ? när man är på tävlingar så vill man ju prestera bra , och helst vinna något. men det kan ju inte alltid gå lika bra , och det måste man kunna acceptera , och om man inte kan det så kan man lära sig det. jag har börjat lära mig det nu genom att prata om det som gick bra och senare prata om det som gick lite mindre , och det funkar riktigt bra. man kan ju vara lite besviken ibland och det är klart att man får vara det , helt normalt. jag tänker alltid såhär innan jag ska hoppa : det går som det gör och jag ska göra mitt bästa och tänka logiskt. och om det då går bra kan jag vara nöjd och ge mig en klapp på axeln , och som lite plus får man alltid klappar på axeln av andra som är med och stöttar och hejar på en. Men vissa kan ha lite svårt med att bli nöjda , om det går jätte bra och sen bara sitter dom och upprepar vad som inte gick bra och vad dom skulle gjort just vid det hindret eller i den svängen. och om man gör det hela tiden kan man aldrig känna sig nöjd och aldrig ha en riktigt bra känsla. inte bra att tänka så! man trycker ner sig själv på något sätt som verkligen inte är bra. så försök att vara nöjda över er själva och ge er själv en klapp på axeln , det ger en bättre känsla.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0