super helg !

hej alla glada läsare ! denna helgen var riktigt roligt och chill :) i går blev alla 4 hästarna ridna , Pom red jag på hacket och hon var hur lugn som helst ! super att rida , hoppa lite små kryss och hon lyssnade bra på mina hjälper :) Suri red jag ute i skogen och var riktigt taggad , galopperade lite också , jag släppte henne rätt mycket på en lång rak sträcka och shit vad snabb hon är :O hahaha , skulle ju lätt kunna bli galopp ponny också ;) Alicante och don reds båda i ridbanan , don var lite irriterad , han ville inte riktigt fram och bocka rätt mycket ....... Alicante var däremot mycket fin , hon lydde bra och jag kände att jag verkligen kunde jobba på henne :) i dag blev alla också ridna , alla i ridbanan. don var mycket bättre i dag , inte lika irriterad och bocka bara en gång. Alicante var helt suverän i dag , hon slappnade verkligen av och jobbade på fint :) Suri och Pom var båda lite spända av någon anledning , (galna tjejer , ser saker som inte ens finns) men dom gick bättre i slutet :) vädret har ju varit helt underbart , hästarna kan vara ute utan regntäcke och dom vill inte heller komma in när dom ska in. ett vår täcken kanske ? haha. red i kortärmad tröja i dag , länge sedan man gjorde det. och gräset blir lite grönare i hagen, så härligt att se :) i morgon ska det bli ännu varmare och finare väder , skönt att slippa den tjocka vinterjackan , och cykla till skolan. älskar solen :) på tisdag blir det antagligen p&j med Suri , ska nog bara hoppa 80 , för att komma i gång lite :) ska kolla lite om det finns några roliga tävlingar som jag kan anmäla mina fina pollar till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0