tävlingar just nu ..

Det jag tycket om att tävla just nu i denna perioden .. vissa tävlar för fullt just nu, utan att träna sina hästar i bra kondis (inte alla son gör det). många som inte har så nära till ridhuset tränar kanske bara 3-4 gånger i veckan , jag tycker själv att det är för lite om man vill tävla på den nivån som man tävlar på i sommaren , själv har jag nära till ett ridhus men tycket att mina hästar får ta det lugnt med träning och tävlingar, det är oftast riktigt kallt på tävlingarna just nu och det är nog inte så roligt för hästarna och oftast tycker ryttarna att det är jätte kallt men åker på tävling ändå , kan faktiskt störa mig på det ibland. om man själv tycket att det är kallt vad tror ni att hästen gör , jo den fryser om man inte har packat et fullt med riktigt tjocka täcken. å här tycket jag , om ni tycker likadant eller inte får ni gärna kommentera :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0