Duktiga ponnyer :)

I dag gick det super på tävlingen i Perstorp , hoppade LD+5 och Pom tog en första placering och suri en andra placering, jag var den endaste felfria med båda ponnyerna :o bana var verkligen lätt och allt kändes riktgt bra , pom var taggad och hoppade riktigt bra , suri var lite spänd och man såg det när hon hoppade men hon rörde inte en ända bom :) LCn gick också bra , båda hade ett pet i grunden , men som tur var det med totalfel, så man fick hoppa omhoppning ändån :) är verkligen nöjd :) är super trött nu och känner att jag kommer att somna närsomhelst. Min kompis var med på tävlingen idag och titta på och filmade mig :) vi hade super kul igår kväll :) I morgon händer det inte så mycket suri och pom ska antingen vila eller få en härlig tur i skogen , ska nog också rida don lite :) På tävlingar är det så dåligt med framridning och framhoppningen ! Många småbarn vet inte hur man hoppar fram och bara gasar fram hästen och gör den jätte trött , fattar inte hur man som föräldrar kan tillåta sånt . I dag så red jag fram i lugn och ro på min lite upphetsade ungponny , en tjej red bara i fullgalopp och kollade inte vart hon red och krockade nästan med mig ! Fy f*n tänker jag då. Man bårder väl fatta att man ska kolla vart man galopperar och så att man inte rider i vägen för andra. Känner mig så arg för det händer nästan varje gång jag är på tävling ! Jobbigt .


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisaderover.blogg.se

Hej! jag är en 16 årig tjej från skåne. jag har ett eget stall med egna ponnyer och storhästar. jag tävlar på lokal/regional nivå. mitt liv består av hästar , hästar , hästar och ja , hästar. haha och såklart vänner.

RSS 2.0